Saturday, February 04, 2006

Jejambat MRR2; Kata Putus Pak Lah Melegakan

Akhirnya, penantian rakyat untuk mengetahui keadaan sebenar jejambat MRR2 terjawab. Perjumpaan antara beberapa pakar dengan Pak Lah dan Samy Vellu menjawab segala pertikaian yang timbul. MRR2 ditutup berkuatkuasa hari ini, setelah isu ini diperdepatkan banyak pihak.

Yang musykilnya, Samy Vellu mengatakan, suatu ketika dahulu (beberapa minggu lepas) bahawa MRR2 selemat untuk digunakan. Hujah itu berdasarkan hasil siasatan Halcrow yang dilantik khas. Walaupun terdapat keretakan, tapi MRR2 masih selamat digunakan. Itulah hujah Samy. Rujuklah keratan akhbar MRR2 selamat diguna.

Walau bagaimanapun, setelah isu ini menjadi makin hangat dengan kerisauan pelbagai pihak terutama pengguna, Pak Lah membuat keputusan bijak dengan menutup laluan MRR2, keputusan yang dinantikan oleh rakyat. Ini bermakna Samy Vellu seorang menteri yang tidak prihatin terhadap keselamatan rakyat, hanya memikirkan keuntungan semata-mata.

Syabas buat Pak Lah kerana sekali lagi mengambil langkah bijak (selepas langkah menolak pindaan Akta 121(A) tempoh hari). Saya melihat kemajuan yang ditunjukkan oleh Pak Lah sedikit sebanyak memuaskan hati. Moga Pak Lah terus kekal amanah dalam kepemimpinannya dan tidak tertipu dengan menteri² yang gilakan kekayaan dan dambakan kesenangan semata-mata. Wallahualam...

Rujuk juga
  1. Jejambat MRR2 ditutup -- Arahan PM selepas mendengar taklimat beberapa pakar
  2. Samy Vellu dicabar dedah laporan penuh syarikat perunding
  3. MRR2 boleh runtuh - Pakar
  4. Jejambat MRR2 tak selamat -- Kontraktor dilantik masih belum mulakan kerja-kerja pembaikan
---
Penulis ingin memohon maaf kerana tidak dapat meng'update' blog sekerap dahulu disebabkan semester yang telah bermula dan juga keadaan internet yang tidak stabil. Harap maaf.
---

No comments: