Thursday, August 24, 2006

Reopen 1988; Membongkar Tragedi Pengharaman UMNO!

Assalamualaikum, bertemu kembali untuk kesekian kali. Keterujaan menulis ini tidak mampu saya bendung. Keinginan agar informasi ini dapat diketahui ramai membuak-buak dijiwa. Sekali imbas, tajuk post ini tak ubah seperti Reopen 911. Hehe. Sekadar menyedapkan blog. Harap pembaca tidak menuduh saya mencari publisiti murahan.

Semalam, tatkala menyelak akhbar TheSUN, saya terkejut dalam gembira membaca laporan muka depan bergambarkan Tun Sallah Abas, bekas Hakim Agung Malaysia. Laporan yang menyebut tentang saranan dan gesaan Majlis Peguam untuk membuka kembali kes perlucutan jawatan Tun Salleh Abas dan dua rakan hakimnya mengamit tumpuan seketika.

Seolah-olah berada dalam sebuah mimpi, saya membayangkan zaman kegemilangan Mahkamah bakal kembali. Gesaan dan kesediaan Tun Salleh Abas untuk bersama memberikan sokongan dalam membuka kembali lipatan sejarah silam bakal memberikan nafas baru. Kes yang berlaku pada tahun 1988 tak ramai yang tahu. Namun, segalanya bakal berubah.

Saya tidak berhasrat menulis lebih lanjut kerana tidak mampu mengingat dengan tepat segala maklumat dalam akhbar TheSUN. Saya menantikan server online TheSUN untuk pulih, barulah menulis kembali tentang kes Reopen 1988. Harap pembaca bersabar. Maaf yang teramat atas kelemahan ingatan saya.

Tunggu jangan tak tunggu...

1 comment:

Anonymous said...

salaam..

boleh refer kat Malaysia-Today.net . Ada artikel yang dipost di sana daripada TheSun