Saturday, December 17, 2005

Abdullah Ahmad Badawi atau Presiden Mahmoud Ahmadinejad?

Sekali lagi hati ini terdetik untuk menulis. Saya cuma ingin membawa pembaca membezakan antara dua pemimpin negara ISLAM ini. Berikut adalah ucapan yang disampai oleh Presiden Mahmoud Ahmadinejad:
“Hari ini, mereka dapat mewujudkan satu mitos atas nama Holocaust yang dianggap terlalu suci daripada Tuhan, agama dan nabi,”

“Berikutan itu, mereka dan Amerika Syarikat atau Kanada yang seharusnya memberikan sebahagian tanah mereka kepada Yahudi untuk mewujudkan sebuah negara.”

“Jika anda (Eropah) melakukan jenayah sebegini besar, kenapa pula anda pada masa sama menekan Palestin untuk menanggung segalanya?

“Oleh itu, beginilah cadangan kami. Berikan saja sebahagian tanah anda di Eropah, AS, Kanada atau pun Alaska kepada Israel untuk mewujudkan negara mereka di situ,”

“Jika keganasan sebahagian peradaban anda, menjadikan orang tidak berdosa sengsara, menyekat hak kebebasan bersuara dan menyebabkan majoriti mereka miskin, inilah jawapan kami. Kami bencikan peradaban anda yang sedemikian,"
Saya pasti anda dapat menjangkakan, ataupun sudah lali dengan ucapan daripada Perdana Menteri kita. Nah, sekarang anda nilai, siapakah yang memperjuangkan ISLAM yang SEBENAR? Dan, apakah benar ISLAM HADHARI itu benar?

Wallahualam...

(rujuk Presiden Mahmoud Ahmadinejad Seorang Negarawan Islam Yang Berani)

No comments: