Sunday, December 18, 2005

Pesta Seks di Pantai Cenang?

Kebetulan ketika melayari beberapa artikel terkini, saya terbaca tentang petikan akhbar Harian Metro berjudul Parti liar tahun baru Langkawi yang amat mengejutkan saya. Pendedahan yang berani sekali gus memperlihatkan betapa lemahnya penguatkuasaan hukuman SYARIAH yang menyebabkan gejala sosial tidak pernah berkurang, malah bertambah.

Walau bagaimanapun, yang menghairankan, mengapa berita sebegini tidak diwar-warkan dalam Utusan Melayu mahupun Berita Harian? Apakah untuk menjaga air muka pemimpin ISLAM HADHARI? Ataupun tidak cukup muka surat kerana hendak memaparkan polemik² dan retorik politik kerajaan? Saya sendiri kurang pasti. Nampak gaya, saya perlu menambahkan jumlah akhbar yang dibaca supaya tidak terlepas maklumat penting sebegini.

Apapun, terima kasih kepada penulis artikel Hukum Allah outdated? yang menyedarkan saya tentang kelemahan saya selama ini. Harus diingat, ini sekadar perkongsian. Tak wajib betul, harus salah.

Wallahualam...

No comments: