Monday, October 16, 2006

Pak Lah Melatah Lagi!

Setelah diserang bertubi-tubi dek isu ASLI Vs EPU, Pak Lah akhirnya melatah lagi. Kepulangan Pak Lah dari Mekah setelah menunaikan umrah (dan menyelesaikan beberapa isu negara) telah disambut dengan latahan tak berkesudahan.

Perdana Menteri berkata, kerajaan tidak mempunyai masalah untuk memberi penjelasan mengenai kaedah yang diguna pakai dalam mengukur pegangan ekuiti bumiputera di negara ini jika perkara itu yang dipersoalkan.

“Jangan menyindir. Sindir-menyindir ini buat apa. Menyindir, tuduh-menuduh tidak ada kebaikan.

“Nak minta penjelasan mintalah betul-betul. Buat apa sambil minta sambil menyindir. Buat apa sambil meminta sambil menuduh. Itu bukan cara nak cari kebaikan,” katanya kepada pemberita sekembali daripada mengerjakan umrah.

Penuh beremosi nampaknya Pak Lah kali ini. Mungkinkah penangan umrah kali ini? Ataupun Pak Lah sudah terlalu letih menjawab itu dan ini. Bukan menjawab, tapi menserabutkan lagi sebenarnya. Kesian Pak Lah...
“Kalau niat nak buat kacau, tengoklah apa nak jadi. Nak tanya, tanya dengan baik,” kata Abdullah
Tengok, Pak Lah dah pandai mengugut. Mungkin Pak Lah rasa tergugat kerana Presiden Gerakan, antara parti komponen BN sendiri mempertikaikan statistik EPU dan DEB. Segalanya mungkin. Nampak gaya, pilihanraya kena diawalkan lagi kot...

Pak Lah oh Pak Lah... Apa nak jadi dengan kamu nih? Are you sure you are still in control?

Wallahualam...

No comments: